Subject: Taotlus järelevalve alustamiseks
From: "Priit Toobal" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 16 Jun 2025 11:11:03 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Justiits- ja digiministeerium,

Arvesse võttes Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi seisukohta, palun
algatada järelevalve Põhja-Sakala Vallavolikogu 24.04.2025 otsuse nr 282
„Garantii andmine laenu võtmise suhtes“. Link otsusele:

https://atp.amphora.ee/pohjasakalavv/index.aspx?o=808
<https://atp.amphora.ee/pohjasakalavv/index.aspx?o=808&o2=94568&u=-1&hdr=h
p&dschex=1&sbr=all&tbs=all&dt=&sbrq=garantii&itm=454290&clr=history&pageSi
ze=20&page=1>
&o2=94568&u=-1&hdr=hp&dschex=1&sbr=all&tbs=all&dt=&sbrq=garantii&itm=45429
0&clr=history&pageSize=20&page=1

Lugupidamisega,

Priit Toobal
Põhja-Sakala Vallavolikogu liige

From: Kersti Sannik <[email-masked]>
Sent: Monday, June 16, 2025 10:44 AM
To: Priit Toobal <[email-masked]>
Subject: FW: Päring

Tere!

Vastavalt KOFS § 37 lõikele 2 võib kohaliku omavalitsuse üksus kooskõlas
eelarvestrateegiaga anda laenu ainult temast viimasel kolmel aastal
sõltunud ja eelarveaastal sõltuvale üksusele investeeringuteks ning tagada
sõltuva üksuse samaks otstarbeks võetavaid kohustusi.

Lõhavere Ravi- ja Hooldekeskus kuulub küll valla konsolideerimisgruppi,
kuid ei ole vallast sõltuv üksus. Info leitav meie kodulehelt
<https://www.agri.ee/regionaalareng-uhistransport/kohalikud-omavalitsused/
finantskorraldus#finantsjuhtimine>
https://www.agri.ee/regionaalareng-uhistransport/kohalikud-omavalitsused/f
inantskorraldus#finantsjuhtimine failidest nimetusega „KOVide sõltuvad
üksused“. Seega ei oleks tohtinud Lõhavere Ravi- ja Hoolduskeskusele
garantiikirja väljastada.

Kuna Lõhavere Ravi- ja Hoolduskeskus ei ole vallast sõltuv üksus, siis ei
pea eelarvestrateegias tema kohta andmeid esitama.

Samas on meil käsil KOFS muudatus, millega soovime arvestusüksuse
põhimõttelt minna üle konsolideerimisgrupile, st et kõikidele KOV
tütardele rakenduksid samad õigused ja kohustused.

Lugupidamisega

Kersti Sannik

From: Priit Toobal <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 13, 2025 6:23 PM
To: Lemmi Oro - RAM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Päring

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Pöördun teie poole selguse saamiseks.

Lõhavere Ravi- ja Hooldekeskus on 100% Põhja-Sakala vallale kuuluv
sihtasutus. Kas tegemist on vallavalitsuse sõltuva üksusega?

Põhja-Sakala Vallavolikogu andis garantii, et seesama sihtasutus saaks
pangast investeerimistegevuseks laenu võtta. Kas see antud garantii tuleks
valla eelarvestrateegias kajastada? Valla eelarvestrateegia on valla
aregukava osa. Valla arengukava tegevuskavas on see sihtasutuse poolt
planeeritav invetseering aastate ja summadega kajastatud. Kas see ei peaks
siis ka strateegias olema?

Oleksin tänulik, kui saaksin vastuse vallavolikogu eelarve- ja
majanduskomisjoni, mis toimub 18. juunil kell 17.

Lugupidamisega,

Priit Toobal
volikogu liige

MTÜ Meie Põhja-Sakala
+372 506 2283
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <https://www.pohja-sakala.ee/>